افرادی که متقاضی دریافت واکسن کرونا در خوزستان هستند پرونده سلامت الکترونیک تشکیل دهند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امراله مردانی رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: افرادی که متقاضی دریافت واکسن کرونا هستند، به نزدیکترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کرده و نسبت به پرونده سلامت الکترونیک خود اقدام کنند.

او با بیان اینکه شرق اهواز به ۱۲ قسمت تقسیم شده و روزانه تیم‌های نظارتی و مراقبتی ما در حال فعالیت هستند افزود: در محل کسب اصناف متخلف را پلمب می‌کنیم، زیرا اگر این کار انجام نشود سلامت مردم به خطر می‌افتد و با اعمال محدودیت کرونایی، میزان مراجعه به مراکز منتخب بهداشتی شرق اهواز ۵۰ درصد کاهش یافت به گونه‌ای که از یک هزار و ۲۰۰ مورد در روز اکنون به ۶۰۰ مورد رسید.

مردانی بیان داشت: نقش رسانه‌ها در کنترل بیماری بسیار تاثیرگذار است و ۶۰ درصد موارد ابتلا به بیماری در نشست‌های خانوادگی است و این احتمال وجود دارد که ۴۰ درصد باقیمانده به طریقی از نزدیکان خود به این بیماری مبتلا شده‌اند.

 رییس مرکز بهداشت شرق اهواز ادامه داد: از ابتدای طرح نمونه گیری در فرودگاه اهواز، هزار تست انجام و ۴۱۲ بیمار شناسایی شد  و در پایانه مسافربری شرق اهواز ۱۱ هزار تست انجام و ۱۱۶ بیمار را شناسایی کردیم که این امر موجب شد تا از سرایت بیماری به دیگر استان‌ها جلوگیری شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: به کمک طرح بیماریابی شهید قاسم سلیمانی، به ازای هر بیمار، حداقل ۱۰ رهگیری انجام دادیم، همچنین حداقل از ۱۰ نفر از اطرافیان بیمار نمونه‌گیری شد که باعث شناسایی بیماران دیگری شد و ۸۰ درصد ادارات مستقر در شرق اهواز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

او گفت: برخی ادارات اصول بهداشتی را به صورت موقت انجام داده و تنها برخی نواقص را رفع کرده‌اند که انتظار داریم نکات بهداشتی را به طور کامل اجرایی کنند وگام دوم واکسیناسیون از روز دوشنبه ۶ اردیبهشت برای افراد بالای ۸۰ سال و بیماران سرطانی در خوزستان آغاز می‌شود و اگر روند واکسیناسیون به همین شکل پیش برود در ۶ ماه نخست امسال بیشتر مردم خوزستان واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.